PIAGAM PELANGGAN SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM NEGERI KEDAH DARUL AMAN |
||
Seksyen Pentadbiran dan Kewangan (SPK) |
||
Unit Pentadbiran (UPT) |
Tempoh Masa |
|
1. |
Aduan awam diselesaikan dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh aduan diterima |
14 hari |
Unit Kewangan (UK) |
|
|
2. |
Pembayaran perolehan diselesaikan dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh dokumen yang telah lengkap dan sempurna diterima. |
14 hari |
Seksyen Perkhidmatan, Pengambilan dan Tatatertib (SPPT) |
||
Unit Pengambilan (UPG) |
|
|
3. |
Proses pengambilan diselesaikan dalam tempoh 6 bulan dari tarikh iklan ditutup. |
6 bulan |
4. |
Keputusan penilaian/ujian dikeluarkan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh penilaian diadakan. (IQ Digital/UKJK/Ujian Memandu) |
2 bulan |
5. |
Surat Tawaran dikeluarkan dalam tempoh 14 hari bekerja selepas tarikh akhir temu duga. |
14 hari |
6. |
Surat Pelantikan dikeluarkan dalam tempoh 30 hari bekerja selepas tarikh akhir dokumen tawaran dilengkapkan. |
30 hari |
Unit Perkhidmatan (UPK) |
|
|
7. |
Kelulusan Pengesahan Dalam Perkhidmatan (PDP) dikeluarkan dalam tempoh 14 hari bekerja selepas kertas pertimbangan disahkan. |
14 hari |
8. |
Kelulusan Pelanjutan Tempoh Percubaan (PTP) dikeluarkan dalam tempoh 14 hari bekerja selepas kertas pertimbangan disahkan. |
14 hari |
9. |
Kelulusan Pemberian Taraf Berpencen (PTB) dikeluarkan dalam tempoh 14 hari bekerja selepas kertas pertimbangan disahkan. |
14 hari |
Unit Tatatertib (UTT) |
|
|
10 |
Pemakluman keputusan rayuan tatatertib dikeluarkan dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh Lembaga Rayuan Tatatertib bersidang. |
14 hari |
Pencapaian Piagam Pelanggan |